Persoalan Berkenaan Produk Minda Examo

Tiga persoalan biasa (FAQ) berkenaan oroduk minda Examo

1. Examo ni untuk pelajar exam saja ke?

“Ada pakej yang dikhususkan untuk pelajar dan sesuai juga sebagai suplemen untuk kesihatan minda bayi hingga  orang dewasa”

Maklumat lanjut, baca di sini

2. Sudah terlewatkah untuk guna examo sebab exam dah hampir?

“Belum terlewat kerana Examo adalah suplemen/makanan tambahan dan bukannya ubat”

Maklumat lanjut, baca di sini

3. Berapa lama boleh nampak kesan examo?

“Kesannya bergantung kepada individu”

Maklumat lanjut, baca di sini

Examo Mana Sesuai Untuk Saya?

❝Saya keliru, banyak sangat produk Examo.
Mana satu yang patut saya beli?❞

Itu merupakan antara persoalan seorang ibu prihatin kepada kami melalui mesej whatsapp.

.

Mengapa Pilih Examo?

Saksikan video ini:

Berikut kami ringkaskan panduan untuk memilih produk & pakej yang sesuai untuk kegunaan sekeluarga sama ada anak anda bayi,  pra-sekolah (tadika), sekolah rendah, sekolah menengah atau pelajar kolej/unversiti mahupun untuk kegunaan anda sendiri sebagai orang dewasa yang berkerjaya.

.

Serlahkan Potensi Dirimu!

.

Secara asasnya terdapat 3 produk (seperti gambar di atas) gabungan dari kebaikan formula Biokimia & Homeopati yang baik sebagai nutrisi kesihatan harian untuk pelbagai peringkat usia berbeza. Harap maklum, Examo Ekonopek (kotak besar) telah dimansuhkan dari pasaran.

  • EXAMO-CKM500 (450 Tablet, kotak Biru):
    Berkesan untuk meningkatkan daya minat untuk belajar, menguatkan daya ingatan serta daya tumpuan ketika belajar. Pengambilanannya disarankan pada setiap hari.
  • EXAMO-CKM500 PLUS (28 Tablet, kotak Hijau):
    Berperanan sebagai Booster (pemangkin) untuk menguat & mempercepatkan tindakbalas Examo-CKM500. Pengambilanannya disarankan seminggu sekali.
  • MATSA (30 Tablet):
    Diformulasikan untuk membantu mereka yang lemah dalam pelajaran Matematik dan Sains.

 

* Gabungan dari 3 produk asas ini membentuk 5 pakej untuk kumpulan usia / kelompok pengguna.

* Anda boleh terus klik Add to Cart untuk mulakan order dari pautan di bawah

 

Lima (5) kumpulan usia & cadangan produk

.

1. Bayi & Pra-Sekolah (usia 6 tahun & ke bawah)

EXAMO-CKM500 / PEK TUNGGAL: Untuk bayi & anak Pra-Sekolah (usia 6 tahun & ke bawah)

 

Apa Kata Pengguna:

Testimoni Examo 04

.

2. Sekolah Rendah

PEK BIJAK MATHS & SAINS / PAKEJ CALON UPSR: Untuk pelajar sekolah rendah & pelajar yang akan menghadapi peperiksaan UPSR

.

3. Sekolah Menengah

PEK 3 SERANGKAI / PAKEJ CALON PT3/SPM: Untuk pelajar sekolah menengah & pelajar yang akan menghadapi peperiksaan PT3 / SPM

.

4. Pelajar Kolej & Universiti

PEK 3 SERANGKAI / PAKEJ PELAJAR IPT: Untuk pelajar Kolej dan Universiti

.

Apa Kata Pengguna:

Testimoni Examo 05

.

Testimoni Examo 06

.

5. Orang dewasa / telah bekerja

PEK KEMBAR: Untuk orang dewasa (lelaki / wanita) yang telah bekerja

.

  • Harap ringkasan ini dapat membantu anda 🙂
  • Jika perlukan panduan lanjut bolehlah berhubung dengan kami di sini.

 

 

 

 

examo-ckm500_37-tahun_29032015

Pek Lama Examo

produk-minda-pelajar-003

Sejarah

Allahyarham Prof. Dr. Azizan Ismail, berdasarkan pengalaman beliau sebagai pembina soalan, pemeriksa skrip jawapan hinggalah kepada pemarkahan, beliau menyedari bahawa pencapaian anak bangsa agak jauh ketinggalan di dalam setiap peperiksaan berbanding dengan pelajar bukan Melayu. Dari situlah beliau memecut obsesi untuk mengkaji bidang ingatan dan lupa serta kecerdasan.

Sekiranya pokok boleh subur jika diberi baja yang sesuai, otak manusia pun begitu juga. Beliau mula mencium kejayaan mencungkil rahsia kelemahan pelajar Melayu apabila mempelajari ilmu Perubatan Biokimia Schuessler pada tahun 1978. Kebodohan, lupa, putus asa, hilang semangat, malas, takut gagal, lemah daya saing, misalnya adalahsimptom kesihatan mental terganggu adalah akibat ketidak seimbangan garam mineral (garam tisu).

Berikut beberapa rupa pek Examo (hijau & biru) yang kami jumpai dari carian di internet.

examo-pek-lama

Kredit Foto: examo-classic2010.blogspot.my

examo-plus-pek-lama

Kredit Foto: examo-classic2010.blogspot.my

Mengapa Perlu suplemen tambahan Examo walaupun makanan harian kita berkhasiat?

Umum mengetahui kismis baik untuk minda, tetapi ia manis dan tidak baik untuk penghidap kencing manis. Kekacang seperti badam juga baik untuk minda tetapi ada orang takut untuk makan kerana jerawat. Tambahan pula ia perlu melalui proses penghadaman di dalam perut dan sukar untuk sampai ke otak. Penyelesaiannya dari kajian Allahyarham Prof. Dr. Azizan Ismail,EXAMO adalah pilihan terbaik; tidak perlu dihadam (ditelan masuk perut) tetapi dikemam saja pada lidah (hisap macam makan gula-gula). KhasiatEXAMO mampu diserap terus masuk ke saluran darah melalui lidah dan sampai ke otak.

Pek Terkini

examo_produk-minda-era-edar

Examo – Tiada Yang Serupa Dengannya

Klik di sini sekarang!

Serlahkan Potensimu

examo-serlahkan-potensimu

Empat cara EXAMO-CKM500 membantu Serlahkan Potensimu:

1. Mencerdaskan Akal

EXAMO-CKM500 mampu mencerdaskan otak kerana is membantu menyuburkan dendron dan dendrit. Dendron berfungsi mengumpul maklumat dalam otak menerusi sentuhan sinaps. Semakin subur pertumbuhan dendron dan dendrit maka lebih banyak maklumat yang dapat disimpan oleh otak. Sentuhan antara sinaps (sinaps aksosomatik dan aksodendritik) membentuk laluan neural (neural pathway) untuk membawa maklumat yang dikehendaki. Satu neuron mungkin mempunyai 1,000 hingga 10,000 sinaps. Menurut Prof. Pyotr Kuzmich Anokhin, pakar bedah saraf bangsa Rusia mendapati neuron otak orang cerdik berkeadaan lebih subur jika dibandingkan dengan orang bodoh.

2. Menguatkan Ingatan

Lemah daya ingatan ataupun lemah daya untuk mengingat membawa kepada masalah lupa. Kelemahan daya dan tenaga boleh dikuatkan kajian yang telah dilakukan oleh Dr. Shuessler menunjukkan enam jenis garam tisu biokimia yang diperlukan oleh otak sebagai makanan. Tetapi berdasarkan analisis Prof. Dr. Azizan Hj Ismail, tiga garam tisu biokimia memadai iaitu Kalsium Fosfat, Kalium Fosfat dan Magnesium Fosfat. Rumusan istimewa ketiga-tiga garam tisu ini terdapat di dalamEXAMO-CKM500.

3. Menambah Tenaga Mental

Tenaga mental adalah dalam bentuk tenaga elektrik. Jika berlaku kekurangan tenaga elektrik, is boleh dijanakan kembali daripada tindak balas kimia, sama seperti “rechargeable battery”. Tenaga kimia yang terhasil dan tindak balas ini boleh diubah menjadi tenaga elektrik. Proses yang berlaku dalam otak yang melibatkan fenomena ini dikenali sebagai proses elektrokimia. Dr. David Samuels dari Institut Weismann, menganggarkan pada setiap saat otak melakukan antara 100,000 hingga 1,000,000 proses elektrokimia. Proses ini tidak mungkin berlaku tanpa bahan kimia tertentu seperti Kalsium, Kalium, Magnesium dan Fosforus. EXAMO-CKM500 mempunyai ciri-ciri keperluan proses elektrokimia.

4. Mendatangkan Ketenangan

Bagi mereka yang menduduki mana-mana peperiksaan atau ujian memang berperasaan tidak tenang. Biarpun membaca nota dan buku, namun orang yang tidak tenang tidak dapat mengingati pelajaran malah wujud perasaan lain seperti resah gelisah sehingga menimbulkan rasa takut dan hilang keyakinan diri. EXAMO-CKM500 dapat mengurangkan serangan panik menghadapi peperiksaan, mengembalikan ketenangan dan menimbulkan kerajinan untuk belajar.

Pakej Pelajar Cemerlang, klik di sini

Examo mana untuk anak saya umur x tahun?

 

Berikut antara soalan Whatsapp yang sering kami terima berkaitan Examo daripada ibubapa prihatin terhadap anak-anak mereka:

 

“Umur anak 10 thn dan 8 thn”

“dan apa yg sesuai utk anak umur 1 tahun 7 bulan?”⁠⁠⁠⁠

“Lau utk anak yg berumur 4 dan 8 tahun… yg mana elok ya…”

“Anak akak umur 8thn”

“anak sy umur 8 & 10 thn berapa ye harga examo”

“Anak sy umur 6 thn dan 8 thn. Yg mana kne amik ye”

“Dan utk anak ada tak… utk minda cergas dan bijak… Anak sy umur 3 thn lebih..boy pulak tu…bole tahn.aktif juga..dan bole kata ada ciri2 tantrum…”

“Anak sy umur 12thn dan 7thn… Anak kawan2 sy… 6thn, 8thn, 11thn.”

“Kalau by pakej harga kira mcm?  ank sya 12,8,5 thn de pakej ke”

“Utk anak umur 12,10 & 7 thn still boleh mkn pakej yg sama ke..?”

“Utk ank2 yg lain ada x … Umur 8 &6 thn…”

“anak yg umur bawah 6 tahun x boleh lagi kan mkn matsa ni”

“Ok anak sy sorg umur 14 sorg lagi 10”

 

Kami tak dapat bantu anda jika jawapan anda, “malas nak baca…” terhadap panduan yang kami tuliskan. Jadi baca panduan & pautan di bawah:

 

 

Secara asasnya terdapat 3 produk (seperti gambar di atas) gabungan dari kebaikan formula Biokimia & Homeopati yang baik sebagai nutrisi kesihatan harian untuk pelbagai peringkat usia berbeza.
Gabungan dari 3 produk asas ini membentuk 5 pakej untuk kumpulan usia / kelompok pengguna.

Panduan pemilihan pakej Examo, klik di sini

 

* Anda boleh terus klik Add to Cart untuk mulakan order dari pautan di atas

 

6 Fasa Keperluan Produk Minda Examo

Berikut adalah 6 fasa atau peringkat usia di mana produk minda Examo diperlukan

FASA 1 – Bayi Dalam Kandungan

produk-minda-examo_fasa1Otak dan saraf tunjang ialah salah satu bahagian yang terbentuk dengan sempurna sewaktu diperingkat janin lagi. Pembentukan otak adalah aktif terutama di peringkat  minggu ke-15 hingga ke-20 kehamilan. ibu mengandung memerlukan nutrien yang mencukupi terutamanya kalsium supaya bayi di dalam kandungan tidak terjejas.

Examo-CKM500 mampu membekalkan kalsium yang diperlukan oleh tubuh, menambah darah untuk mengelak daripada berlakunya anemia serta keletihan. Jauhi daripada penggunaan dadah (termasuk ubat-ubat tertentu), kafein, pemanis tiruan, asap rokok atau alkohol yang boleh merencatkan perkembangan otak dan janin tersebut.

.

FASA 2 – Bayi Baru Lahir

produk-minda-examo_fasa2Apabila bayi dilahirkan, berlaku pertumbuhan otak yang paling aktif sehingga berusi setahun. Pada peringkat ini berlaku perubahan fizikal di dalam otak. Dianggarkan  100 juta sinaps di neuron terbentuk dan bersedia untuk digunakan. Ibu bapa perlu prihatin dengan keupayaan kanak-kanak di tahap ini.

Garam tisu biokimia yang terdapat dalam Examo-CKM500 membantu menyuburkan neuron.

.

.

FASA 3 – Usia Kanak-kanak antara 1 hingga 3 tahun

produk-minda-examo_fasa3Menjelang umur kanak-kanak 3 tahun, otak menjadi lebih aktif dan fleksibel. Terdapat lebih 15,000 sinaps untuk setiap neuron dan jumlah ini adakalanya lebih banyak dua tiga kali ganda  aktif daripada otak orang dewasa. Rangsangan deria ( seperti mendengar, melihat, merasa, bau dan sentuh) sebenarnya melatih sel otak untuk berfungsi. Kekurangan rangsangan tersebut boleh melemahkan serta mematikan sel otak. Pada fasa ini ibu bapa boleh mengesan sekiranya ada keabnormalan yang berlaku pada anak-anak mereka yang melibatkan saraf seperti masalah lambat bercakap, gagap,  syndrom down, sawan, meningitis dan sebagainya.

Examo-CKM500 sesuai diberikan pada usia ini untuk menambahkan lagi kecerdasan akal mereka. Penyelidik berpendapat, fasa ini juga sesuai untuk kita untuk ‘membentuk’ mereka seperti yang dikehendaki.

 

.

FASA 4 – Zaman Persekolahan

produk-minda-examo_fasa4Masalah  yang paling kerap dialami oleh para pelajar ialah lupa, kurang tumpuan, lembam, malas, jemu, bosan, letih, murung, hiperaktif dan sebagainya. Bebanan pelajaran boleh menyebabkan berlakunya stress dan migrain di kalangan pelajar. Persekitaran seperti sekolah, guru, rakan, keluarga dan tanggungjawab sebagai pelajar akan memberi kesan yang lebih terhadap psikologi mereka.

Pada fasa inilah para pelajar kerap berhadapan dengan ujian dan peperiksaan formal saperti UPSR, PMR (kini di kenali sebagai PT3) dan SPM atau tahap pengajian yang lebih tinggi lagi seperti diploma atau ijazah. Para pelajar disarankan supaya menggunakan Examo-CKM500 yang berfungsi untuk menguatkan ingatan, menambah tenaga mental, mencerdaskan akal serta mendatangkan ketenangan.

.

FASA 5 – Lelaki & Wanita Berkerjaya

produk-minda-examo_fasa5Kuat bekerja, tidak sabar, memilih kerja, kelam kabut, takut, banyak kerja, suasana kerja yang tidak memberangsangkan boleh memberi tekanan dan mempengaruhi prestasi kerja. Pekerja yang dedikasi selalunya berada pada tahap seimbang dari aspek fizikal, mental, emosi dan spiritual.

Jadikan Examo-CKM500 sebagai salah satu makanan tambahan (food supplement) harian untuk membantu mengurangkan stres dan kelesuan, serta meningkatkan keupayaan mental.

FASA 6 – Usia Emas Lelaki & Wanita

produk-minda-examo_fasa6Sejajar dengan perkembagan usia, fungsi otak semakin berkurangan dan lemah terutama bahagian hipokampus (berfungsi menyimpan maklumat). Pelbagai komplikasi kesihatan mula timbul termasuklah berkaitan minda seperti sindrom Parkinson, Aizheimer, dementia, nyanyuk, menopaus, lumpuh (hipertensi) yang paling kerap menyerang golongan tua. Pengidap penyakit tersebut menderita kerana saraf-saraf otak tidak dapat berfungsi dengan sempurna dan akhirnya mati. Proses ini dinamakan “apoptosis”

Garam tisu biokimia di dalam Examo-CKM500 menggalakkan pertumbuhan dendron dan dendrit yang berperanan membantu menyimpan maklumat di dalam otak.

.

UPSR: 38,344 calon dapat semua A tahun ini

upsr-2015

PUTRAJAYA – Pencapaian keseluruhan Ujian Pencapaian Sekolah Rendah (UPSR) 2015 meningkat dan murid yang mendapat keputusan cemerlang semua Gred A juga meningkat kepada 38,344 orang berbanding pencapaian pada tahun 2014.

Ketua Pengarah Pelajaran, Datuk Seri Dr Khair Mohamad Yusof berkata, sejumlah 443,407 murid menduduki UPSR pada tahun ini dan murid yang mendapat semua Gred A meningkat 0.76 peratus, iaitu daripada 7.89 peratus pada tahun 2014 kepada 8.65 peratus pada tahun ini.

Tahun lepas, 36,304 pelajar daripada 460,407 calon mendapat semua Gred A.

“Pencapaian Gred Purata Nasional (GPN) UPSR meningkat sebanyak 0.02 mata, iaitu daripada GPN 2.29 pada 2014 kepada 2.27 tahun ini. Nilai GPN yang lebih kecil menunjukkan pencapaian calon yang lebih baik,” katanya mengumumkan analisis keputusan UPSR 2015 di Kementerian Pendidikan di sini hari ini. – Bernama

SUMBER: sinarharian.com.my (17 NOVEMBER 2015)